Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Till tacomys och andra rätter- Världens godaste cuacamole. Tacoihin ja muihin ruokiin- Maailman paras cuacamole.

Av Anne - 26 oktober 2012 12:27

 

Ska du ha fredagsmys ikväll med tacos? Här får du recept på världens godaste cuacamole (enligt mig såklart).

Perjantai-illan viettoon sopivat tacot! Tässä saat reseptin maailman parhaaseen cuacamoleen (omasta mielestäni tietenkin).


Du behöver/ Tarvitset

2 avocado/2 avocadoa

2 vitlöksklyftor/ 2 valkosipulinkynttä

1 tomat/ 1 tomaatti

0,5-1 lime/ 0,5- 1 lime


Mosa avocadon släta med en stavmixer. Pressa i vitlöken. Hacka tomaten i små tärningar (men ta bort överflödig tomatsaft- dvs. du behöver bara tomat"skalet" i tärningar)- blanda de i cuacamolen. Pressa i limen- du får gärna testa om du vill bara ha en halva eller en hel- gör det enligt tycke. Färdigt och otroligt gott!! Njut!

Muussaa avocado sileäksi sauvasekoittimella. Purista valkosipuli avocadon joukkoon. Paloittele tomaatti kuutioiksi (mutta ota ylimääräinen tomaatinmehu pois- toisin sanoen tarvitset vain tomaatin"kuoret" kuutioina)- sekoita ne cuacamolen joukkoon. Purista limen mehu- testaa haluatko puolikkaan vai jopa kokonaisen limen joukoon- tämä on makuasia. Valmista ja todella hyvää!! Nauti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 1 november 2012 23:41

Min nya bloggadress är / Uusi blogiosoitteeni on: http://milkfreedelicious.blogspot.se/ ...

Av Anne - 30 oktober 2012 08:49

           Jag älskar dansk rågbröd! Min svärfar är dansk och även fast jag till honom påstår att det finska rågbrödet är bättre så stämmer det egentligen inte :) Jag gillar alla frön i det danska brödet. Det var lite spännande att ha i öl, brödet...

Av Anne - 29 oktober 2012 14:55


  När jag fick min mjölkproteinallergi så trodde jag att jag inte kunde äta så många goda rätter längre. Man fick lite "panik"- vad ska jag äta? Vad ska jag laga? En av de rätterna som jag kände jag saknade extra mycket var en härlig pastarätt med...

Av Anne - 27 oktober 2012 10:35

   Den här pajen är en mix av sött och en aning syrligt. En lyckad kombination och inte för sött! Tämä piirakka on sekoitus makeaa ja hieman kirpeää. Onnistunut yhdistelmä eikä liian makeaa! Du behöver/ Tarvitset 200 g veg. margarin /20...

Av Anne - 24 oktober 2012 20:13

                    Idag var jag sugen på att baka eget bröd. Jag älskar oliver så jag ville testa att göra olivbröd, men provade att ha i även soltorkade tomater. Detta blev helt otroligt gott! Jag rekommenderar att testa detta! Varning för att ...

Presentation


Jag älskar att baka och laga mat, precis som många andra. Jag har dock en speciell utmaning- allt jag lagar och bakar måste vara helt och hållet utan mjölkprodukter pga min allergi. Rakastan leipoa ja laittaa ruokaa kuten moni muukin. Minulla on kuitenkin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards