Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Anne - 23 oktober 2012 17:32

 


Det här receptet har jag fått från min fina svärmor och älskar det. Pepparroten gör att den blir härligt fräsch! Tämän reseptin olen saanut anopiltani, ja rakastan tätä! Piparjuuri tekee, että mausta tulee ihanan pirteä!


För 4 personer/Neljälle henkilölle


Du behöver/ Tarvitset:

2 paket serranoskinka/ 2 pakettia serranokinkkua

Ruccola/ruccolaa

en halv påse pinjenötter/puoli pussia pinjepähkinöitä

Ca 1 msk riven pepparrot (efter tycke)/ N. 1 rkl raastettua piparjuurta

Ca 3 msk Crema di Balsamico Fikon/ N. 3 rkl Crema di Balsamico Fikon

1 tsk honung/ 1 tl hunajaa

Ca 2 msk Vitvinsvinäger/ N. 2 rkl valkoviinietikkaa

 

 

Lägg serranoskinkan och ruccolan på en tallrik och massera in pepparroten i salladen. Blanda ihop balsamico fikon, honung och vitvinsvinäger och häll över salladen. Rosta pinjenötterna lite försiktig på en stekpanna, var försiktig med detta då de blir lätt brända. Lägg i pinjenötterna. Voilá!

Laita serranokinkku ja ruccola lautaselle ja hiero joukkoon raastettu piparjuuri. Sekoita balsamico fikoni, hunaja, valkoviinietikka ja kaada salaattiin. Paahda pähkinöitä vähän varovasti paistinpannulla, ole varovainen tämän kanssa koska ne palavat helposti. Kaada pähkinät salaattiin. Voilá!     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag älskar att baka och laga mat, precis som många andra. Jag har dock en speciell utmaning- allt jag lagar och bakar måste vara helt och hållet utan mjölkprodukter pga min allergi. Rakastan leipoa ja laittaa ruokaa kuten moni muukin. Minulla on kuitenkin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards